zondag 6 november 2011

patchen?

Wat is dit nu weer zul je je afvragen. Nou... 't zit zo. Ongeveer een jaar geleden kochten we een nieuwe tafel. 1meter breed en 2 meter lang. Heerlijk. Maar...de vorige tafel was veel kleiner. En dus de tafellakens ook. Ik heb een hele stapel. Zonde om weg te gooien. Vorige week heb ik ze maar eens uitgezocht en er stelletjes van gemaakt. En zo kwam het... patchen met oude tafellakens om ze een beetje groter te maken.

En zo komt het dat deze twee tafellakens...


.......bij elkaar gelegd zijn......


en in 5 brede repen gesneden zijn.
Zij wachten nu om aanelkaar gelockt te worden.
Aan elkaar locken!!!! Jazeker. Ik ga niet moeilijk doen. Het zijn oude lakens maar ze kunnen nog jaren mee. Aan de andere kant heb ik geen zin om er veel tijd aan te besteden. Op deze manier zijn ze ook meteen afgewerkt. Snap je?


tafellakenset 2. Ik heb ze toch altijd met plezier gebruikt...


....dus dat zetten we nog even voort. Deze heb ik in zo groot mogelijke blokken gesneden. Om het maximale eruit te halen. Ze moeten tenslotte wel groter worden, en dus moet er weinig afvallen.


En dan nog 2 rode( favoriete kleur misschien?)
Hetzelfde ruitje, dat moet goed komen.


Eigenlijk is deze al af, maar dat laat ik een volgende keer zien als de rest ook klaar is.
't Is wel erg makkelijk patchen zo hoor. Moet je niet altijd willen. Ik niet tenminste.
Maarja, weggooien is ook zowat. Dat doen we hier niet gauw.

fijne zondag, Marleen

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...