zaterdag 30 juli 2011

het verleden vast

De naam van deze quilt wordt Nostalgie. Want het is nostalgie wat de klok slaat.
Een oud kruidenzakje met bandkant erop. Het ruikt nog naar lavendel, ondanks het sopje waar het in heeft gelegen.
Het zakdoekje van oma. Ook een sopje maar niet helemaal helder meer te krijgen. Dat geeft ook niet. Vind ik wel mooi eigenlijk. Het is groter als het lapje van 21cm x 21 cm eronder. Dus heb ik het vierkant aangepast en de ruimte die is overgebleven in het midden draai ik als een roosje op met een knoopje of kraaltje in het midden.
Dan nog een paar kleedjes die ik ooit zelf heb gemaakt van bandkant, in richelieu en nog wat haakwerk.
 En dan ook nog een zakdoekje met mijn initialen. Ook dit was iets te groot maar dat kon weer mooi in een punt gevouwen worden.
Alles zit nu vast. Komende week gaan de drie lagen op elkaar. Er wordt niet doorgepit maar alles met oude linnen knoopjes op punten vastgezet. Lijkt me wel wat.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...