woensdag 25 mei 2011

vlierbloesemlimonade en de tuin

Ik heb het eens anders gedaan. Er is nu zoveel op de tuin te doen en te beleven en te zien, dat ik een collage heb gemaakt van alle foto's die ik vandaag daar genomen heb. Bovenaan de blog.Veel werk in de tuin, wat helemaal niet erg is met dit weer. En Peter ging mee om te helpen. Bas ook, maar meer van de wal in de sloot. Al blijft hij tegenwoordig keurig op het paadje.
We hebben ook nog een jonge merel gered uit het net over de aardbeien. Daarom hou ik ook niet van netten maarja, heel egoistisch, ik wil zelf de aardbeien. Maar goed, het beest was heel boos dat hij gered werd. Lekker toch gedaan en hij vloog zo weg, ondankbaar hoor.

Wat ik nog even wil laten zien is de bak vol met vlierbloesem. Als je die wilt hebben moet je er vroeg bij zijn, want het is zo uitgebloeid. Dat gaat een dag op water, zeven, per liter 20 gr citroenzuur en 700 gram suiker er door roeren( koud), en dat in zeer schone flessen. Je kunt het niet lang bewaren, maar met een beetje geluk er wel de zomer mee doorkomen. Het is een lekkere frisse limonade. Ik doe het dan in de karnemelk. De eerste inmaak is binnen en klaar.

fijne dag, Marleen

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...