dinsdag 10 mei 2011

eindelijk, werken!

van boven naar beneden, kroten, uien, wortelen, radijs

 Eindelijk, eindelijk. Het luie zweet eruit. Het was zo droog op de moestuin dat er geen beginnen aan zaaien was. Ik kon geen mooie fijne bedjes maken want dan moest ik eerst drie gieters water op  een vierkante meter gieten, harken en dan nog eens. Pas dan zaaien. Dat had ik met de spinazie gedaan en die kwam en komt niet op. Ondanks iedere avond gieten. Maar na die mooie zachte buitjes van gisteren en vandaag kon er gewerkt worden. Vanmorgen moest ik buiten de deur werken dus daarna gauw naar huis, eten en naar de tuin. Eigenlijk net op tijd. Want toen ik een uur later deze foto's ging maken was het alweer behoorlijk opgedroogd. Nu heb ik kroten, wortelen en radijs gezaaid. Uien gepoot en tuinbonen gelegd. Thuis staan de bakken met allerlei kalebassen en pompoenen te wachten tot ze boven de grond komen. en heb ik in een bak met zaagsel, mot noemen wij dat, slabonen gelegd. Die mogen thuis plantjes worden en dat uitgepoot. Ik heb te vaak meegemaakt dat de woelratten de boontjes eerder ophadden dan ik. Nu met de plantjes gaat het beter en hebeen ze het nakijken. Ze gaan maar lekker hun voer ergens anders halen.
                      
                                            tuinbonen

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...